Zomer Zon Solis


Nina groeit en groeit en groeit...
T is nu niet dat ze geen kledij meer in haar kast heeft hangen maar met de zomer in aantocht mogen er toch wel enkele zomerkleedjes bij (lees: Solisjes bij!)


De Solis van Sofilantjes heeft een super leuke pasvorm, simpel, zwiert heel mooi en vooral is heeeel snel klaar.



Na het opmeten van Nina merkte ik snel dat haar maatje 4J die uitgeknipt klaar lag niet meer voor haar zou zijn.
Dus ik tekende een 6J uit. Want ja hoor daar zit ze nu aan.  (help)

Ik teken niet graag patronen dus de komende dagen ga je veel Solissen zien voorbij komen  ;-)





Voor Solis #1-2018 gebruikte ik het nu oh zo befaamde "Toverstof"!
Je kan er niet langs kijken op Facebookland.
Binnen is het een zwart/wit stofje en met aanraking van UV zon kleuren de ballonnen heel mooi op!
Echt heel mooi om te zien!
Op IG maakte ik een filmpje.

Jammer genoeg is de betovering na 1 wasbeurt al verbroken.
Ik waste het stofje op 30graden en liet het gewoon aan de draad drogen.
"Mama, ik denk dat er geen zon is want de ballonnetjes blijven wit!"
"Mijn lieve schat, ik denk dat er voor jou geen zon meer zal komen"
...
Tot zo ver dus het oh zo geweldig "toverstofje"
(ik had ook de konijntjes gekocht en ook daar verbrak de betovering)
Gelukkig hebben we nog foto's.


Solis#2-2018 maakte ik uit een nieuw stofje van Lillestoff.
Ms Minzi.
Een schattig poezenstofje met bijhorend gestreept combi stofje.



Solis#3-2018 ligt al uitgeknipt te wachten.
Hiervoor gebruikte ik de resten van Ms Minzi.
De strepen gebruikte ik voor de cirkelrok.
Foto's volgen later.
De Solis zal nog een paar keer hier onder mijn machine rollen.
Het patroontje is ook makkelijk te hacken.
Ik deed dit al enkele keren.
Dit kan je hier en hier zien.
......................................................................................





Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.